יש כמה דרכים לכתוב מסמך קורות חיים. הדרך הנפוצה ביותר היא לקחת תבנית מסמך קורות חיים ולהכניס לתוכה נתונים שידועים לכותב על עצמו.
היתרון הבולט בשיטה, אין עלות כספית לביצוע. החיסרון הבולט בדרך זאת, אין אפשרות להעריך את איכות המסמך ואת היעילות והאפקטיביות שלו. דרך נוספת נפוצה, להיעזר בחבר שיש לו קצת יותר ניסיון מאשר למועמד עצמו. כלומר: "החבר שווה יועץ". היתרון הבולט בדרך זאת, אין עלות כספית לביצוע ויש ניסיון נצבר של מישהו זר. החיסרון הבולט בדרך זאת, הסתמכות על יועץ שאינו מקצועי.
יועץ מקצועי
דרך "חצי מקצועית", להיעזר ביועץ מקצועי ולקבל ממנו הנחיות "עשה ואל תעשה". היתרון בדרך ה"חצי מקצועית", אין עלות כספית ויש הסתמכות על בעל מקצוע. החיסרון הוא שבסופו של דבר הכתיבה נעשית בצורה עצמית וללא תחקור מעמיק של בעל המקצוע וללא ידע בכתיבה שיווקית.
הדרך המקצועית ביותר היא לשכור שירות מיועץ מקצועי/מאמן לכתיבת קורות חיים, מנוסה ויודע לייצר "דף מוצר", קורות חיים. היתרונות בדרך זאת, שהיועץ/מאמן בקיא במיון קורות חיים, התאמה ובחירת מועמדים לאיוש משרות, מכיר את שוק העבודה, יודע לשאול שאלות ויש לו את הכישרון, הידע והיכולת לכתוב מסמך קורות חיים בזווית ראיה של מראיין וממיין (לקוח) ולא בראיה של מועמד (מוצר).
הדרך המקצועית
הדרך המקצועית, בסופו של דבר, הכלכלית ביותר. בדרך המקצועית אין את אפקט הניסוי ותהיה. הסיכוי שייצא מוצר טוב בפעם הראשונה גבוה במיוחד (הניסיון). בתהליך חיפוש עבודה, הזמן הוא משאב יקר לפעמים יקר מאוד. קיצור זמן החיפוש מהווה החזר השקעה מעולה ומהיר. רושם ראשוני חיובי מעלה את ערך המועמד וגורם למעסיק הפוטנציאלי לרצות לראות את המועמד.
דף מוצר
"דף מוצר", מסמך קורות-חיים, עושה את הרושם הראשוני שהוא הרושם הקובע. לכן, צריך שיהיו בו מרכיבים שבנויים נכון, כדי שהלקוח הפוטנציאלי ישתכנע במהירות בכדאיות הזמנת המוצר לבדיקה נוספת, זכות אקסקלוסיבית השמורה למועטים בלבד מתוך "דפי מוצר" רבים, המגיעים לידי אותו לקוח פוטנציאלי.
כתיבת קורות חיים כ"דף מוצר" מוכר: ממיין או מעסיק פוטנציאלי שקורא מסמך קורות-חיים, רואה תמונה, מתרשם ומצפה לקבל ממך את מה שעשית עבור מעסיקיך הקודמים, לפחות ואפילו יותר. מסמך איכותי משקף את העבר ומאפשר להעריך את העתיד במהירות.